Gdzie znajdziemy kwasy omega-3?

Oczywiste jest, że kwasy omega-3 bardzo pozytywnie wpływają na nasz organizm. Trzeba podkreślić, że działają one nie tylko przeciwnowotworowo, ale także obniżają poziom złego cholesterolu, wspierają prawidłowy rytm serca, działają przeciwko starzeniu się komórek, obniżają ryzyko zawału serca, obniżają ciśnienie, a także ryzyko powstania wielu innych chorób. W takiej sytuacji jasne wydaje się to, że powinny one być jednym z podstawowych składników naszej diety. Mimo wszystko wielu nadal nie wie, gdzie kwasów omega-3 znajduje się najwięcej. Spróbujemy wam na to pytanie odpowiedzieć.

Występowanie

Kwasy omega-3 znajdziemy w wielu produktach. Są składnikiem wielu ryb, a między innymi łososia, śledzia, makreli czy sardynek. Poza tym znajdują się one w owocach morza, sushi, oleju rzepakowym, nasionach lnu, oleju sojowym, produktach sojowych, orzechach, migdałach, maśle i pestkach dyni, choć trzeba mieć świadomość tego, że kwasy omega-3 znajdują się również w wielu innych produktach. W tych jest ich jednak najwięcej.

EPA, DHA i ALA

Warto zdać sobie sprawę z tego, że pośród kwasów omega-3 wyróżniamy trzy ich mniej lub bardziej wydajne odmiany. Najlepiej sięgać po produkty zawierające kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA), ponieważ są one przez organizm łatwiej przyswajalne. Inaczej jest w przypadku kwasu α-linolenowego (ALA). Ten musi najpierw zostać przetworzony na kwas EPA lub DHA i dopiero następnie przyswojony przez organizm.

3 Komentarzy

  1. Monika

    Jaki w takim razie kwas znajduje się w orzechach? Bo to właśnie orzechy jem dość często.

  2. Paweł

    W orzechach włoskich jest ALA. EPA i DHA przede wszystkim w rybach. Nie oznacza to jednak, że ALA nie jest potrzebny. Najlepiej mieć zróżnicowaną dietę.

  3. Aga

    Dokładnie, wszystkie kwasy omega 3 są naszym organizmom niezbędne to prawidłowego funkcjonowania. Ale nikomu nie polecam zatrucia pestycydami dzięki takim „zdrowym” rybkom. Długo siedziałam nad tematem. Jedynym wyjściem z sytuacji jest suplementacja, ale tu też trzeba być ostrożnym, bo rynek jest zalany bardzo niskiej jakości produktami i jedyny według mnie bezpieczny jaki znalazłam to Gold Omega 3 i szczerze przyznam, że suplementacja tych kwasów sprawiła, że zniknęła większość trapiących mnie problemów zdrowotnych. Jest stokroć lepiej niż jak jadłam ryby. Trafiłam też na badania według których współczesne ryby zwłaszcza hodowlane mają znikomą dawkę omega 3.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *